Anna Pauk

Psychoterapeutka dzieci, młodzieży i młodych dorosłych, socjoterapeutka.

Specjalizuje się w indywidualnej terapiii dzieci i młodzieży oraz we wspieraniu rodziców poprzez konsultacje wychowawcze. Prowadzi także warsztaty rozwojowe, treningi umiejętności społecznych (TUS) oraz grupy terapeutyczne dla młodzieży. Pracuje w nurcie terapii systemowej, integrując podejście
z praktyką socjoterapeutyczną i elementami Treningu Zastępowania Agresji (ART).

Jest certyfikowaną praktyczką metod Kids’ Skills – Dam Radę oraz
I’m Proud of You – Jestem z Ciebie Dumny. Ukończyła szkolenie i posiada certyfikat Trenera Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz kompetencje
w zakresie wsparcia dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu, z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb rozwojowych, komunikacyjnych i emocjonalnych.

Zrealizowała liczne specjalistyczne szkolenia, m.in. z zakresu diagnozy i pomocy dzieciom doświadczającym przemocy, seksualności dzieci i młodzieży, dialogu motywującego, pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi (OCD), pracy z pacjentem który żyje
w ciągłym lęku i zamartwianiu się, terapii narracyjnej.

Oferuje wsparcie i pomoc dzieciom, młodzieży i młodym dorosłym doświadczającym m.in.:
  • obniżonego nastroju i depresji
  • lęków, zaburzeń lękowych
  • trudności emocjonalnych i problemów z regulacją emocji
  • zaburzeń zachowania i impulsywności
  • trudności w relacjach rówieśniczych i rodzinnych
  • nieśmiałości i wycofania społecznego
  • kryzysów tożsamości i poczucia osamotnienia
  • trudności adaptacyjnych, np. po zmianie szkoły lub sytuacji rodzinnej
  • niskiej samooceny i braku wiary w siebie
  • braku motywacji i problemów z organizacją
  • trudności szkolnych i presji edukacyjnej
  • doświadczeń przemocy psychicznej, fizycznej lub rówieśniczej
  • przeżywania rozwodu rodziców lub innych zmian w systemie rodzinnym
  • kryzysów emocjonalnych związanych z okresem dojrzewania
  • trudności wynikających ze spektrum autyzmu i neuroróżnorodności

Członkini nadzwyczajna Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem, dostosowując metody terapeutyczne do potrzeb, oczekiwań i możliwości każdego klienta. Z empatią i zaangażowaniem towarzyszy klientom i ich rodzinom w procesie zmiany, pomagając im odnaleźć nowe znaczenia i perspektywy w osobistych historiach.

Bliskie jest jej podejście Janusza Korczaka, zgodnie z którym:
„Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania.
Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.”

Od blisko 10 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami, prowadząc zarówno indywidualne, jak i grupowe formy wsparcia psychoterapeutycznego oraz socjoterapeutycznego. Doświadczenie zdobywała m.in. jako wychowawczyni oraz terapeutka w ramach instytucjonalnej pieczy zastępczej, a także współpracując
z organizacjami pozarządowymi, gdzie prowadziła zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży.

Ukończyła studia z zakresu pedagogiki oraz studia podyplomowe w obszarze diagnozy, rewalidacji i terapii pedagogicznej. Posiada certyfikat z zakresu socjoterapii oraz psychoterapii systemowej – ukończyła kurs podstawowy terapii systemowej indywidualnej i rodzinnej, a aktualnie kontynuuje szkolenie na poziomie zaawansowanym w ramach Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej (WTTS) w Poznaniu.

Stale rozwija swoje kompetencje poprzez udział w specjalistycznych kursach, szkołach i warsztatach. Pracuje pod stałą super wizją, dbając o jakość
i etykę prowadzonych procesów terapeutycznych.

W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem, wrażliwością na potrzeby klienta oraz szacunkiem dla jego historii. Szczególną uwagę poświęca budowaniu relacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa.